Home » Salgstræning

Salgstræning

Salgstræning – at sælge skal trænes
Salg er ikke noget der kommer af sig selv, men en proces alle kan lære. Hvis din opfattelse af sælgere generelt, er, at de er påtrængende, manipulerende og en “sælge Helge med brede fælge”, så kan jeg godt forstå, at det kan være grænseoverskridende at skulle sælge. Men prøv i stedet at tænke på det sådan her: Når du sælger et produkt eller en ydelse til en kunde, så afhjælper du kunden med en udfordring. Så er det der salg pludselig ikke så ”farligt”.

Og hvordan sælger man så?
Hvis du vil have succes med salg og langvarige relationer, så skal du være dig selv. Det betyder forhåbentlig, at du er ærlig, fakta orienteret og lytter aktivt til kundens behov, så du kan spørge ind til kunden og dermed sikre dig, at kunden bliver tilfreds og i sidste ende vil anbefale dig til andre.

Salg handler om mennesker og kommunikation og hvis du vil være en dygtig sælger, kræver det indsigt i dig selv og en viden om, hvordan du påvirker kunder med din adfærd. Når du får selvindsigt og indsigt i mennesker, så oplever andre dig mere autentisk og det giver pondus.

At mestre salg kræver at du synes godt om produktet, er motiveret og har trænet en masse. Akkurat på samme måde, som når elitesportsfolk har høje ambitioner. Elitesportsfolk bruger også rigtig mange timer på teknik, nørderi og træning. Skal du nå ”finaleniveauet”, så er det med at komme i træningstøjet. Har du store ambitioner, så klik ind på “Grundlæggende salg” eller “Salg for sælgere